9 de juny
Estimats
nins i nines de tercer, he vist a les videoconferències que estau molt bé, i
amb ganes que arribi l’estiu! Aquesta
setmana vos faré la darrera proposta de feina de Música per a enviar-me; després
vos faré propostes per anar fent, però no serà necessari que les m’envieu.
Els que teniu tasques endarrerides per entregar, convindria ho
féssiu en els propers dies. FEINA D’AQUESTA
SETMANA Ja
sabem que a final de curs sempre repassam les coses que hem anat fent. I la
feina d’aquesta setmana és per recordar
les coses que hem anat treballant. No emprarem el llibre ni cap fotocòpia, farem dos qüestionaris que en haver acabat m’heu d’enviar al meu correu. 🎵🎵🎵🎵🎵🎵🎵 Questionari
1. SÍL.LABES
RÍTMIQUES Supòs
que tots recordeu les figures que hem treballat: redona, blanca, negra i
corxera. Aquesta fitxa interactiva és molt senzilla. A damunt vos recorda les síl.labes rítmiques: TA - negra Ti Ti - dues corxeres "Shhhhhit" - silenci de negra
Exemple:
Enllaç del questionari 1: Questionari
2. NOTES
MUSICALS Aquest qüestionari és molt senzill perquè vos posa a dalt el pentagrama amb el nom de les notes de l’Escala Musical, per si algú no les recorda!
· Heu
de situar el cursor al quadrat i a dins escriure el nom de la nota. Millor si
és tot amb majúscules. · En
haver-les fetes totes, seguir el mateix procés que al qüestionari 1 i enviar-ho al meu mail. Enllaç del questionari 2: 👉 https://es.liveworksheets.com/worksheets/ca/M%C3%BAsica/Notes_musicals/Notes_musicals_ti177264bgCom
sempre, si teniu cap dubte, me podeu escriure i jo intentaré solventar-lo. Mail
al que m’heu d’enviar els dos qüestionaris abans del dilluns 15 de juny:
PÀGINA 24.
Seguim amb el Tema 6, el darrer del llibre! I és una feineta per repassar tres
de les coses que hem vist enguany: -
Nom dels instruments -
Figures musicals i silencis -
Compàs binari, ternari i
quaternari. L’exercici
2 diu que heu d’anar combinant les figures i els silencis que hi ha als
requadres i anar formant compassos a les línies de baix. Fixau-vos que a la
primera línia és binari, a la segona ternari i la tercera és quaternari. L’altra
cosa que jo vos deman és que poseu el nom a cada instrument, a dins la seva
casella o a devora. Vos pos un exemple:
Aquí hi ha la
foto de la página per a la gent que no té el llibre a casa, així ho podeu veure
i si no teniu per imprimir basta que m’escrigueu el nom dels instruments i feis
les tres línies al quadern i els 4 compassos diferents a cadascuna.
Com
sempre, si teniu cap dubte, me podeu escriure i jo intentaré solventar-lo. Basta que m’envieu la foto de la pàgina al meu correu
electrònic. Pensau a posar-hi el vostre nom!!! Mail
al que m’heu d’enviar les fotos de les dues feinetes abans del dissabte 6 de juny:
Fins aviat!! 11 de Maig MÚSICA – 3r |
|
Fa uns dies vàrem parlar de la Banda de Música, idò aquesta setmana parlarem d’una cosina seva: L’ORQUESTRA.
L’orquestra
és un grup de músics que toquen instruments de vent, corda i percussió:
Normalment toquen a sales i auditoris tancats, per això tenen instrument de
corda i se poden sentir perfectament. Recordau que a les
bandes no hi trobarem instruments de corda perquè normalment sonen al carrer.
Igual
que a les bandes, els músics d’una orquestra s’han de col·locar ordenats per
famílies, segons lo fort o fluix que sonin. Els que sonen més fluix a davant i
els que sonen més fort a darrera.
Si vos
hi fixau, veureu per exemple que hi ha més violins que contrabaixos, o més
flautes travesseres que tubes, i això és perquè dels que sonen més fluixet n’hem
de posar més per compensar el so.
Aquí
hi podeu trobar un vídeo de Dàmaris Gelabert explicant els instruments de l’orquestra,
de manera divertida! Les hem estudiat tots i les podreu reconèixer.
https://www.youtube.com/watch?v=ksFEnFMeyhg&feature=emb_rel_end
Avui vos
propòs una feineta del llibre: pàgines 23 i 26.
PÀGINA 23
Potser
alguns de voltros ja la teniu feta, idò millor! Els que no la teniu feta,
veureu que és molt fàcil, sobretot amb el que vos he explicat més amunt. Com a
pista vos diré que només n’hi ha dos que no hi pertanyen!
PÀGINA 26
Aquí
podeu observar com se col·loquen els músics, per famílies, i els que sonen més
poc estan a davant de tot a devora el públic; i els que fan més renou a darrera
de tot.
L’exercici
vos diu que heu d fer un cercle a dos instruments que no solen formar
part d’una orquestra i encerclar també dues coses rares que hi ha dibuixat,
mirau bé!
Moltes
vegades sentim una música que ens agrada molt i no ens hem aturat a pensar que
és una orquestra la que sona; per això vos pas tres vídeos de bandes sonores
molt conegudes, amb la interpretació orquestral, fixau-vos com sonen els
instruments i entre tots “creen” la melodia que noltros tantes vegades hem
sentit. Esper que vos agradin!!!
- · Marxa Imperial de Star Wars
https://www.youtube.com/watch?v=bQP-b30n2xo
- · Let
it go de Frozen
https://www.youtube.com/watch?v=Qycq2_SHc0Q
- · Un
mundo ideal d’ Aladdin.
https://www.youtube.com/watch?v=Q6FlWzeBO08
Teniu
dues setmanes per anar fent aquestes dues feinetes i anar mirant els vídeos.
Si
algú necessita una foto de les pàgines o té un dubte per aclarir, envieu-me un
missatge al meu correu.
En
haver fet les dues feinetes, me podeu enviar les dues fotos (pàg 25 i pàg 26)
al meu correu electrònic; penseu a posar-hi el vostre nom!!!
Mail
al que m’heu d’enviar les fotos de les dues feinetes abans del 23 de maig.:
FINS AVIAT! MARIA BEL
Hola
nins i nines! Primer de tot vos vull donar les gràcies a tots els que m’heu fet
arribar la vostra feina. Alguns m’heu enviat fotos d’un instrument i m’han
encantat!!!
Aquesta
setmana no vos donaré feina per enviar, sinó que vos propòs una sèrie de vídeos
on podreu veure com s’uneixen les imatges a una música i ens conten una
història; és el que se diu MÚSICA DESCRIPTIVA. A l’escola a vegades feim
descripcions, deim com és una cosa, una persona, una situació...idò la Música
descriptiva ens fa imaginar emocions, paisatges, situacions de perill, de
pau,...
Potser
alguns dels vídeos ja els haureu vist, però això no és problema, perquè així
com podem cantar una cançó que mos agrada moltes vegades, el mateix passa amb
els vídeos, i si ens hi fixam bé, cada vegada hi veurem detalls que no havíem
vist abans.
I els
que teniu germans també al primer cicle, podeu aprofitar per veurer-los junts i
comentar-los. 😉😍
· L'aprenent de bruixot – Paul Dukas
Paul Dukas va ser un compositor francès que va voler contar , amb la
música, la història d’un jovenet que volia aprendre a ser bruixot; un dia quan
no hi ha el seu mestre, aprofita per provar de fer encanteris a una granera i
la cosa no li surt d’allò més bé.
https://www.youtube.com/watch?v=2DX2yVucz24
· Pere i el llop – Serguei Prokofiev
Aquest compositor rus ens explica la història d’En Pere, un al.lotet que un bon dia va sortir a fer una volta pels prats que hi havia al davant de casa seva. Allà hi va trobar un ànec, un ocell, un moix i...alguna sorpresa més!
El més important és que el
compositor va triar un instrument per a cada personatge, i per exemple en Pere, “Pedrín”, està
representat per instruments de corda…
· Tamara – curtmetratge de House Boat Animation Studio
Aquest curtmetratge és més modern que els anteriors, i per això les imatges són més nítides. Ens conta la historia d’una nina que somniava amb ser ballarina…malgrat els obstacles amb que es podía trovar; al final del vídeo apareix un d’aquests obstacles, meiam si ho descobriu…però un somni i un gran desig poden superar moltes barreres.
https://www.youtube.com/watch?v=foRUY2l4-3I
********************************************************************************
Esper
que passeu gust mirant i “escoltant” aquests vídeos, el darrer a mi em sembla
molt emotiu. Ja sabeu el que deim a classe: “El més important no és fer via,
sinó avançar”; uns ho ferem a pas de
tortuga i altres a pas de llebre...però tots arribarem!!!
Mail al que podeu enviar-me algun comentari si voleu: misanso@educaib.eu
Bon dia nins i nines!, estic molt contenta que faceu tanta bonda a casa, i ara ja podreu fer una volteta per estirar les cames i agafar un poc de coloret... però heu d’anar alerta i seguir les instruccions que ens donen!
M’encanten els dibuixos que m’enviau i les fotos dels instruments que heu anat fent; a vegades m’és impossible contestar a tothom perquè tenc mooooolts de correus per llegir i revisar.
Aquesta setmana parlarem del que és una BANDA DE MÚSICA. Tots ja ho sabeu, ho sé, sobretot perquè a Manacor en tenim una i de tan en tant surt a fer voltes pel carrer; a la majoria de les festes, la Banda hi és present: Nadal, Sant Antoni, processons, festes de barriades,...ajuda a fer festa ♫♪.
Si intentau recordar els passa carrers de la Banda, veureu que hi ha una família instrumental que no hi és: la de corda...algú imagina per què?...perquè a les bandes no hi ha violins, o contrabaixos, o un piano...? Vos sembla que se sentirien pel mig del carrer?...ben segur que no.
Una banda de música és un grup de persones que toquen instruments de vent i de percussió; no en tenen de corda perquè normalment toquen al carrer i no se sentirien. Quan se varen crear les primeres bandes, fa molts i molts anys, només desfilaven pels carrers, per això no tenien cap instrument de corda.
Actualment a vegades les bandes poden fer concerts a dins auditoris i teatres, i conviden a algun pianista o altre instrument de corda perquè allà dedins sí que se sentirà.
Els músics de les bandes sempre estan ordenats, tant si fan un passacarrers com si estan asseguts a un concert: no se posen devora els amics...sinó que se col·loquen de manera que el públic pugui sentir per igual tots els instruments. Imaginau que se posi la bateria o el bombo a davant i les flautes travesseres a darrera...el públic només sentiria la percussió! ☹☹
24 d'abril de 2020
Hola, nins i nines!!!
Aquí teniu més instruments. Moltes gràcies. Un beso.
N'Allan
N'Adrià
21 d'abril de 2020
Bon dia estimats i estimades!!!
Na Maria Oliver ens ha enviat una foto del seu instrument. Molt bé , Maria! Moltes gràcies. Un beso..
20 d'abril de 2020
Hola a tots i totes!!
Un poquet de música per la setmana.
https://drive.google.com/open?id=1HqcAGiLoBugF2rbW3dHB2RMDYz8B_OiM
7/04/20
Bon dia !!
Na Marta ens ha enviat una foto. Mirau quines maraques més especials ha fet !!!!!
Moltes gràcies, Marta!!!!!! Un beso.
- 06/04/20
- 30/03/20
Quines maraques més guays Marta!
ResponEliminahola Maria Bel som n`Antònia Nadal de 3erA te voli dir que te varem enviar un gmail amb una foto de sa meva armonica i no sabem si las vista
ResponElimina