MÚSICA TERCER


   9 de juny                                     

                                                     

 

Estimats nins i nines de tercer, he vist a les videoconferències que estau molt bé, i amb ganes que arribi l’estiu!

Aquesta setmana vos faré la darrera proposta de feina de Música per a enviar-me; després vos faré propostes per anar fent, però no serà necessari que les m’envieu.

Els que teniu tasques endarrerides per entregar, convindria ho féssiu en els propers dies.


FEINA D’AQUESTA SETMANA

Ja sabem que a final de curs sempre repassam les coses que hem anat fent. I la feina d’aquesta setmana  és per recordar les coses que hem anat treballant.

No emprarem el llibre ni cap fotocòpia, farem dos qüestionaris que en haver acabat m’heu d’enviar al meu correu.


🎵🎵🎵🎵🎵🎵🎵


    Questionari 1. SÍL.LABES RÍTMIQUES

Supòs que tots recordeu les figures que hem treballat: redona, blanca, negra i corxera.

Aquesta fitxa interactiva és molt senzilla. A damunt vos recorda les síl.labes rítmiques:

            TA - negra      Ti Ti -  dues corxeres     "Shhhhhit" - silenci de negra

  •   Pitjar a damunt la fletxa i escoltareu un ritme. Podeu escoltar-ho les vegades que faci falta.
  • Mirar quin monstre té escrit el ritme que acabau d’escoltar.
  •  Unir-los emprant el cursor que se converteix en llapis. Molt important: només quedarà marcada la línia si la feis arribar a l’estrella...sinó desapareix la línia.


           Exemple:

  • Clicar a “Terminado”.
  • Clicar a “Enviar mis respuestas a mi professora”.
  •  Posar les vostres dades i el meu mail:

                  misanso@educaib.eu

  • Clicar a “Send” (enviar).



       Questionari 2. NOTES MUSICALS

    Aquest qüestionari és molt senzill perquè vos posa a dalt el pentagrama amb el nom de les notes de l’Escala Musical, per si algú no les recorda! 

     

·       Heu de situar el cursor al quadrat i a dins escriure el nom de la nota. Millor si és tot amb majúscules.

                                                exemple

·       En haver-les fetes totes, seguir el mateix procés que al qüestionari 1 i enviar-ho al meu mail.


 Enllaç del questionari 2:

   👉 https://es.liveworksheets.com/worksheets/ca/M%C3%BAsica/Notes_musicals/Notes_musicals_ti177264bg


                                                                          

Com sempre, si teniu cap dubte, me podeu escriure i jo intentaré solventar-lo.

Mail al que m’heu d’enviar els dos qüestionaris abans del  dilluns 15 de juny:

misanso@educaib.eu





25 de maig                                                    

heart_musical_notes.jpg                               

Hola ninets i ninetes! Com estau? Jo estic contenta perquè veig que la majoria de voltros me passau les feinetes de Música i estan molt ben fetes!




Aquesta setmana  vos propòs unes feinetes del llibre: pàgina 24

PÀGINA 24. Seguim amb el Tema 6, el darrer del llibre! I és una feineta per repassar tres de les coses que hem vist enguany:

-        Nom dels instruments

-        Figures musicals i silencis

-        Compàs binari, ternari i quaternari.

L’exercici 2 diu que heu d’anar combinant les figures i els silencis que hi ha als requadres i anar formant compassos a les línies de baix. Fixau-vos que a la primera línia és binari, a la segona ternari i la tercera és quaternari.

L’altra cosa que jo vos deman és que poseu el nom a cada instrument, a dins la seva casella o a devora.

              Vos pos un  exemple:         


                  

Aquí hi ha la foto de la página per a la gent que no té el llibre a casa, així ho podeu veure i si no teniu per imprimir basta que m’escrigueu el nom dels instruments i feis les tres línies al quadern i els 4 compassos diferents a cadascuna.

 


Com sempre, si teniu cap dubte, me podeu escriure i jo intentaré solventar-lo.

Basta que m’envieu la foto de la pàgina al meu correu electrònic. Pensau a posar-hi el vostre nom!!!

Mail al que m’heu d’enviar les fotos de les dues feinetes abans del  dissabte 6 de juny:

 

misanso@educaib.eu


Fins aviat!!







11 de Maig


        MÚSICA – 3r      


                      

 Hola nins i nines !!!  ara que ja podeu fer qualque volteta deveu estar més entretinguts, no?Esper que vos hagin agradat els vídeos que vos vaig proposar la setmana passada.

Fa uns dies vàrem parlar de la Banda de Música, idò aquesta setmana parlarem d’una cosina seva: L’ORQUESTRA.

L’orquestra és un grup de músics que toquen instruments de vent, corda i percussió: Normalment toquen a sales i auditoris tancats, per això tenen instrument de corda i se poden sentir perfectament. Recordau que a les bandes no hi trobarem instruments de corda perquè normalment sonen al carrer.

Igual que a les bandes, els músics d’una orquestra s’han de col·locar ordenats per famílies, segons lo fort o fluix que sonin. Els que sonen més fluix a davant i els que sonen més fort a darrera.

Si vos hi fixau, veureu per exemple que hi ha més violins que contrabaixos, o més flautes travesseres que tubes, i això és perquè dels que sonen més fluixet n’hem de posar més per compensar el so.

Aquí hi podeu trobar un vídeo de Dàmaris Gelabert explicant els instruments de l’orquestra, de manera divertida! Les hem estudiat tots i les podreu reconèixer.

https://www.youtube.com/watch?v=ksFEnFMeyhg&feature=emb_rel_end


Avui vos propòs  una feineta del llibre: pàgines 23 i 26.

PÀGINA 23   

Potser alguns de voltros ja la teniu feta, idò millor! Els que no la teniu feta, veureu que és molt fàcil, sobretot amb el que vos he explicat més amunt. Com a pista vos diré que només n’hi ha dos que no hi pertanyen!

 PÀGINA 26

Aquí podeu observar com se col·loquen els músics, per famílies, i els que sonen més poc estan a davant de tot a devora el públic; i els que fan més renou a darrera de tot.

L’exercici vos diu que heu d fer un cercle a dos instruments que no solen formar part d’una orquestra i encerclar també dues coses rares que hi ha dibuixat, mirau bé!

 

Moltes vegades sentim una música que ens agrada molt i no ens hem aturat a pensar que és una orquestra la que sona; per això vos pas tres vídeos de bandes sonores molt conegudes, amb la interpretació orquestral, fixau-vos com sonen els instruments i entre tots “creen” la melodia que noltros tantes vegades hem sentit. Esper que vos agradin!!!

 

  • ·       Marxa Imperial de Star Wars

              https://www.youtube.com/watch?v=bQP-b30n2xo

 

  • ·       Let it go de Frozen

              https://www.youtube.com/watch?v=Qycq2_SHc0Q

 

  • ·                  Un mundo ideal d’ Aladdin.

               https://www.youtube.com/watch?v=Q6FlWzeBO08

 

Teniu dues setmanes per anar fent aquestes dues feinetes i anar mirant els vídeos.

Si algú necessita una foto de les pàgines o té un dubte per aclarir, envieu-me un missatge al meu correu.

En haver fet les dues feinetes, me podeu enviar les dues fotos (pàg 25 i pàg 26) al meu correu electrònic; penseu a posar-hi el vostre nom!!!

 

Mail al que m’heu d’enviar les fotos de les dues feinetes abans del 23 de maig.:

 

misanso@educaib.eu        

FINS AVIAT!                          MARIA BEL        día del maestro (con imágenes) | Dibujos para niños, Caricaturas ...             

 

 

 










5 DE MAIG DE 2020 

Hola nins i nines! Primer de tot vos vull donar les gràcies a tots els que m’heu fet arribar la vostra feina. Alguns m’heu enviat fotos d’un instrument i m’han encantat!!!


              

              
  

Aquesta setmana no vos donaré feina per enviar, sinó que vos propòs una sèrie de vídeos on podreu veure com s’uneixen les imatges a una música i ens conten una història; és el que se diu MÚSICA DESCRIPTIVA. A l’escola a vegades feim descripcions, deim com és una cosa, una persona, una situació...idò la Música descriptiva ens fa imaginar emocions, paisatges, situacions de perill, de pau,...

Potser alguns dels vídeos ja els haureu vist, però això no és problema, perquè així com podem cantar una cançó que mos agrada moltes vegades, el mateix passa amb els vídeos, i si ens hi fixam bé, cada vegada hi veurem detalls que no havíem vist abans.

I els que teniu germans també al primer cicle, podeu aprofitar per veurer-los junts i comentar-los. 😉😍

 

·       L'aprenent de bruixot – Paul Dukas

Paul Dukas va ser un compositor francès que va voler contar , amb la música, la història d’un jovenet que volia aprendre a ser bruixot; un dia quan no hi ha el seu mestre, aprofita per provar de fer encanteris a una granera i la cosa no li surt d’allò més bé.

https://www.youtube.com/watch?v=2DX2yVucz24

 

·       Pere i el llop – Serguei Prokofiev

Aquest compositor rus ens explica la història d’En Pere, un al.lotet que un bon dia va sortir a fer una volta pels  prats  que hi havia al davant de casa seva. Allà hi va trobar un ànec, un ocell, un moix i...alguna sorpresa més!

El més important és que el compositor va triar un instrument per a cada personatge,  i per exemple en Pere, “Pedrín”, està representat per instruments de corda…

https://vimeo.com/70355245


·       Tamara – curtmetratge de House Boat Animation Studio

 Aquest curtmetratge és  més modern que els anteriors, i per això les imatges són més nítides. Ens conta la historia d’una nina que somniava amb ser ballarina…malgrat els obstacles  amb que es podía trovar; al final del vídeo apareix un d’aquests obstacles, meiam si ho descobriu…però un somni i un gran desig poden superar moltes barreres.


https://www.youtube.com/watch?v=foRUY2l4-3I

 

********************************************************************************

 

Esper que passeu gust mirant i “escoltant” aquests vídeos, el darrer a mi em sembla molt emotiu. Ja sabeu el que deim a classe: “El més important no és fer via, sinó avançar”; uns ho ferem a pas de tortuga i altres a pas de llebre...però tots arribarem!!!

 

Mail al que podeu enviar-me algun comentari si voleu: misanso@educaib.eu                                        

               FINS AVIAT!              MARIA BEL 


 





27 d'abril de 2020

Bon dia nins i nines!, estic molt contenta que faceu tanta bonda a casa, i ara ja podreu fer una volteta per estirar les cames i agafar un poc de coloret... però heu d’anar alerta i seguir les instruccions que ens donen! 

M’encanten els dibuixos que m’enviau i les fotos dels instruments que heu anat fent; a vegades m’és impossible contestar a tothom perquè tenc mooooolts de correus per llegir i revisar. 

Aquesta setmana parlarem del que és una BANDA DE MÚSICA. Tots ja ho sabeu, ho sé, sobretot perquè a Manacor en tenim una i de tan en tant surt a fer voltes pel carrer; a la majoria de les festes, la Banda hi és present: Nadal, Sant Antoni, processons, festes de barriades,...ajuda a fer festa ♫♪. 

Si intentau recordar els passa carrers de la Banda, veureu que hi ha una família instrumental que no hi és: la de corda...algú imagina per què?...perquè a les bandes no hi ha violins, o contrabaixos, o un piano...? Vos sembla que se sentirien pel mig del carrer?...ben segur que no. 

Una banda de música és un grup de persones que toquen instruments de vent i de percussió; no en tenen de corda perquè normalment toquen al carrer i no se sentirien. Quan se varen crear les primeres bandes, fa molts i molts anys, només desfilaven pels carrers, per això no tenien cap instrument de corda. 

Actualment a vegades les bandes poden fer concerts a dins auditoris i teatres, i conviden a algun pianista o altre instrument de corda perquè allà dedins sí que se sentirà. 

Els músics de les bandes sempre estan ordenats, tant si fan un passacarrers com si estan asseguts a un concert: no se posen devora els amics...sinó que se col·loquen de manera que el públic pugui sentir per igual tots els instruments. Imaginau que se posi la bateria o el bombo a davant i les flautes travesseres a darrera...el públic només sentiria la percussió! ☹☹

Podem pensar idò que a les bandes els instruments que sonen més fluix estan a davant, i els que sonen més fort a darrera. 

Una vegada recordat això que molts de vosaltres ja sabíeu, vaig a explicar-vos la feineta que m’agradaria féssiu: 

- Pàgina 19: Sense Música no hi ha festa. Hi podem veure una banda que fa un concert, amb el director al davant, i tots els músics ben ordenats! L’exercici 1 vos fa una pregunta ben fàcil...haureu de fer un cercle als instruments que no solen formar part d’una banda. - Pàgina 20: Exercicis 2 i 3, que són per recordar els noms de les notes; aquí hi ha notes agudes que estan a la part superior del pentagrama. 

A l’ exercici 2 heu de posar el nom de la nota representada, i a l’exercici 3 heu de dibuixar la nota que vos donen. Vos ajudaré amb aquest pentagrama amb el nom de les notes, però penseu que les notes, igual que els números, segueixen, per tant després del Do’, vendrà el Re’, Mi’, Fa’... 

Per si vos fa ganes, podeu mirar aquest vídeo que solem mirar a l’escola quan parlam de les bandes de música: és una desfilada de bandes militars espectacular, crec que vos encantarà veure la disciplina i exactitud de tots els moviments; jo no me cans mai de veurer-lo! 
Data límit per enviar foto de la feineta, si vos és possible: divendres 8 de maig. Teniu dues setmanetes
Bona setmana a tots! ☺ 

Correu electrònic Maria Bel: misanso@educaib.eu

Na Saura ens envia una foto del seu instrument. Moltes gràcies. Un beso.




24 d'abril de 2020

Hola, nins i nines!!!
Aquí teniu més instruments. Moltes gràcies. Un beso.

N'Allan



N'Adrià 











21 d'abril de 2020

Bon dia estimats i estimades!!!

Na Maria Oliver ens ha enviat una foto del seu instrument. Molt bé , Maria! Moltes gràcies. Un beso..






  20 d'abril de 2020

Hola a tots i totes!!
Un poquet de música per la setmana.

https://drive.google.com/open?id=1HqcAGiLoBugF2rbW3dHB2RMDYz8B_OiM



  7/04/20


Bon dia !!
Na Marta ens ha enviat una foto. Mirau quines maraques més especials ha fet !!!!!

Moltes gràcies, Marta!!!!!! Un beso.





  • 06/04/20

Per la tasca que us proposam fer aquests dies necessitareu molta imaginació, heu de crear el vostre instrument musical casolà. Haureu de pensar en tot allò que teniu per casa i que podeu aprofitar per crear un instrument musical que serà únic en el món.


Moltes de les coses que ens envolten, i molt d’allò que posam als contenidors per reciclar, ens poden servir per crear l’instrument: taps de botelles, botelles de plàstic (aigua, begudes amb gas, suavitzant, etc.), botelles de cartró (llet, begudes vegetals, etc.), envasos de menjar, iogurts, taps de retoladors, rotllos de paper de vàter o de cuina, caixes de sabates, cartró, elàstics, cordes, fils, cordons, canyetes, escuradents, botons, teles, globus, etc. Si pensau que vos fa falta algun material per realitzar l’instrument haureu de pensar una alternativa que tengueu per casa, ja sabeu que no podem sortir. 



Volem que la vostra imaginació, la vostra destresa amb la plàstica i el vostre compromís amb el reciclatge s’uneixin per fer el vostre propi instrument musical.



La tasca és voluntària. Els nins i nines que la faceu, podeu enviar una fotografia de la vostra fantàstica creació al correu electrònic de Música.

Molts d’ànims amb la proposta, estam ben segures que el resultat serà magnífic!

CP Es Canyar tendrà molts d’instruments casolans preciosos!!






  • 30/03/20




Pensau dues cançons populars i, amb l'ajuda de la família, podeu posar-ne els títols i escriure'n un trosset o totes senceres si no són llargues. Després feis-ne un dibuixet i pintau-lo! Pensau a pintar a poc a poquet i vos quedarà millor.


- Podeu aprofitar per escoltar el cd que entrava amb el llibre, i vos ajudarà a recordar alguna de les coses que ja hem vist i aprendreu noves cançons.





2 comentaris:

  1. hola Maria Bel som n`Antònia Nadal de 3erA te voli dir que te varem enviar un gmail amb una foto de sa meva armonica i no sabem si las vista

    ResponElimina

INSTRUCCIONS FASE 3

Benvolgudes famílies, A continuació us deixam un document amb les instruccions per la la fase 3, que començarà dilluns dia 8 de juny. INSTRU...