DILLUNS 1 DE JUNY
Bones a tots i a totes! Ja heu pogut carregar piles fent una volteta aprop de la mar?. Esper que vos trobeu tots bé.
Vos he de dir que m'han encantat els missatges i les feinetes que m'heu anat enviant de la cançó Tens un amic.
No oblideu mai que les penes compartides sempre tornen petites, perquè els amics ens ajuden i fan costat; i que les alegries compartides se multipliquen perquè hi ha més gent contenta als nostres voltants.
Aquesta setmana vos propòs dues feinetes molt senzilles.
1. Fitxa repàs dels instruments que ja heu estudiat en cursos anteriors, pel que vos resultarà molt senzilla.
Com veis, senzillament heu de posar a davall cada instrument el seu nom: JA NO PODEU COMETRE ERRORS! 😎
Si algú no pot imprimir la pàgina, no passa res, que posi al full del quadern el nom dels instruments ordenats per files, procurant no equivocar-vos perque tots estarien malament.
2. Quina Música escoltes tu? Aquest activitat també és molt fàcil i podeu demanar ajuda als vostres pares o padrins, que segur sabran contestar la primera part de l'exercici! La segona part ja és personal, cadascú té un grup o un tipus de Música preferit. Si no teniu cap fotografia del grup, podeu fer-hi el dibuix i posar el nom del grup.
Si algú no té per imprimir, com he dit abans, en aquest cas que ho faci al quadern indicant número d'imatge i després contesti a la darrera pregunta.
Recordau que aviat acabarem el curs i aquestes feines són importants, pensau a fer-les i a enviar-les.
Mail al que m’heu d’enviar les fotos
de les dues feinetes abans del dissabte
6 de juny:
🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹
DILLUNS 18 DE MAIG
BON DIA ESTIMADETS...COM VOS VA??
DE CADA DIA S'APROPA MÉS EL PODER-NOS RETROBAR!!
Hem dit moltes vegades que la Música és un LLENGUATGE, que serveix per expressar
sentiments, emocions, …i també sabem que les lletres de les cançons són POESIA, que ajuda a fer arribar aquest missatge.
Aquesta semana vos propòs analitzar el missatge
d’una cançó. Molt sovint escoltam les cançons que ens agraden, les cantam i
fins i tot ballam sense escoltar realment el què ens diuen o volen fer arribar.
Començarem
amb una versió d'una cançó de Carole
King, versionada pel grup català Gossos:
“TENS UN AMIC”
A continuació vos pas uns enllaços on podreu
escoltar la cançó en diferents versions.
https://www.youtube.com/watch?v=V1wJhlwg34k
https://www.youtube.com/watch?v=UEk_uEJh9fs&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=SKElaZLN1G0
https://www.youtube.com/watch?v=VbMI4imWFzY
Escoltau-la tantes vegades com faci falta, disfrutau-la.
Mentre l'escoltau anau llegint la lletra. Veureu que hi ha una part que se va repetint unes quantes vegades: és la tornada, “estribillo” en castellà.
En tercer lloc, amb bona lletra , copiau al quadern o a un full en blanc el títol de la cançó (amb majúscules).
Copiau (amb bona lletra i sense faltes!!!) només la tornada, la part que se repeteix, i feis-ho com si fos un poema, per versos.
A davall hi podeu fer un dibuix o decorar la pàgina.
- Ara, intentau pensar què ens vol dir aquesta cançó, quin missatge creis que ens vol donar. Una vegada sapigueu què ens vol transmetre, al quadern, m'heu de fer un petit resum del que vosaltres creis quin és el missatge.
Abans del dissabte 30 de maig m’heu
d’enviar les fotos de les dues pàgines o d’una si ho heu fet en una sola página.
AQUESTA
CANÇÓ VA DEDICADA A TOTS VOLTROS I A LES VOSTRES FAMÍLIES!
Correu electrònic: misanso@educaib.eu MARIA BEL
TASCA 4 DE
MAIG
L’activitat que vos present és quinzenal, i s’ha
d’entregar abans del dissabte 16 de maig, sempre que sigui possible.
EL BARROC (continuació)
Partirem
del que ja vàrem recordar en setmanes passades: Després del Renaixement apareix el Barroc, i en certa manera la
“lluita” per aparentar ser més ric i tenir més poder entre els burgesos i els
nobles, va afavorir que les produccions artístiques fossin molt carregades.
Aquesta
setmana parlarem de l’òpera,
que vàrem veure el curs passat que era una obra de teatre però cantada. Idò va
ser justament al Barroc, quan va néixer la primera òpera, a Itàlia.
Les
primeres òperes contaven històries de déus i herois, i anaven dirigides als
nobles i gent rica; eren històries que contaven fets seriosos. Però aviat el
poble en general va demostrar un gran interès per aquest “teatre cantat” i se
varen obrir els grans teatres on hi cabia molta gent.
Quan
va començar a anar molta de gent a l’òpera, apareix l’òpera bufa, que
contava històries més divertides i còmiques que tota la gent entenia.
A
l’òpera necessitaven uns músics, que feien l’acompanyament dels cantaires; els
músics de l’orquestra estaven situats (i encara hi estan actualment) just a
davant l’escenari, una mica més baixos que el públic per no tapar els actors.
Podem
dir que al Barroc la Música ja era un fenomen de masses: tota la
població en podia gaudir, no només la noblesa i alta burgesia com al
Renaixement.
Sabeu
què és un MECENES?
Aquesta
paraula ve del llatí i significa
"protector, patrocinador".
Molts d’artistes, ja al Renaixement, no tenien prou
mitjans per poder elaborar les seves obres (pintors, escultors, músics,...) I
hi havia persones riques que els finançaven les obres , però a canvi de que
treballessin per a ells. Un exemple molt senzill: un pintor que necessita
comprar teles, pintures, espai per pintar,...però no tenia prou doblers per
poder-ho aconseguir; si era un bon pintor, algun noble se convertia amb el seu
mecenes, i li comprava tot el que necessitava, però a canvi de que fes feina
per a ell i la seva família: “M’hauries de pintar a jo amb la meva dona”, o
“m’has de compondre una peça musical per tocar
al casament de la meva filla”, o
“m’has de dissenyar una escultura per posar al palau”.
Aquests artistes moltes vegades no cobraven res
però se conformaven amb poder realitzar aquestes obres i que la gent les
contemplàs.
Hi havia per exemple artistes que anaven a
viure a la Cort del rei, o al palau d’un noble...i allà disposaven de tot el
que necessitaven per pintar, per compondre, per crear...però no sempre eren
lliures de fer el que ells volien, sinó que havien de fer el que el “senyor”,
el seu mecenes, li comanava.
Fins aquí la informació, i ara vos
present les següents preguntes, relacionades totes elles amb el que acabau de
llegir. Potser per respondre alguna pregunta haureu de cercar informació a
internet, però fàcil de trobar.
Com que no hi ha massa preguntes, les podeu copiar i anar contestant a un quadern, o a un full en blanc, i enviar-ne una foto. Pensau a posar-hi el vostre nom al principi o final del qüestionari.
1. Què és una òpera?
2. A quin lloc se va escriure la primera òpera?
3. Quins són els dos tipus d’òpera que hi havia al Barroc?
4. Quin nom tenia la primera òpera i qui va ser el seu compositor?
5. Què era un mecenes?
6. Comenta què hi veus a les imatges que apareixen al final (A i B).
FLAUTA
Com
que no hem d’abandonar la flauta, vos propòs que practiqueu una cançó molt
senzilla i que a tots vos sonarà: Mary
had a little lamb. El proper enllaç és el d’un tutorial on veureu la cançó
amb la flauta. Vos anirà molt bé per practicar als que no anau segurs, perquè
és molt fàcil!
https://www.youtube.com/watch?v=zIWvBLKsyaY
De manera voluntària me podeu enviar un vídeo tocant aquesta melodia tan senzilla.Mail al que heu d’enviar la feina o consultar dubtes: misanso@educaib.eu
Dilluns 20 d’Abril de 2020
Hola nins i nines! Som Na Maria Bel; han acabat les vacances i jo ja torn a la feina, però des de casa, com voltros!
Primer, recordar-vos que a partir d’ara, el correu electrònic per a enviar les tasques de Música serà el meu, no el de na Bàrbara. Al final vos ho posaré perquè ho tengueu a mà.
Primer de tot, recordar-vos que practicar amb la flauta és molt important! Segurament veis que aquests dies molts d’esportistes cerquen maneres de poder seguir entrenant des de casa, per no perdre les seves destreses, i això és el que heu de fer voltros també, seguir practicant, tocant la cançó que sigui, o fins i tot inventant la vostra melodia, però que els ditets tapin els forats i vagin fent la seva “gimnàstica”.
A part de la flauta, em podeu enviar algun vídeo el dia que estigueu motivats i faceu d’artista, aquesta setmana treballarem un compositor del Barroc, Johann Sebastian Bach.
Per aquesta setmana vos he preparat aquesta feina, només heu de fer clic a la carpeta de MÚSICA i trobareu el document de Bach.
Correu electrònic Maria Bel: misanso@educaib.eu
Fins aviat!!!!
- Explica perquè al Barroc la majoria d'obres d'art eren molt carregades. Ara, dibuixa i pinta al mateix full un exemple on el Barroc hi sigue ben present.
- Repassar flauta.
hola som na Marina Suñer,tenc un dupte de música,m'agradaria saber si a lo de explicar perque les obres d'art eren tant carragades o em de resumir amb dues lineas a un paragraf de 5 o 6 lineas
ResponEliminaBon dia Maria,
EliminaPodeu fer un resum amb la informació que recordeu, també podeu cercar-la i consultar-la a llibres o a internet. L'extensió del resum ha de tenir com a mínim 2 línies per posar-hi la informació bàsica. Si algú vol ampliar aquesta informació, pot fer fins a 4 línies. Ànims!
Bàrbara
Hola!Som na Margalida Picazo m'agradaria saber si el instument casolà que hem de fer ha de ser inventat o no importa?
ResponElimina