Música Cinquè

DILLUNS 1 DE JUNY

Dibujos animados de niños pequeños tocando música | Vector ...

Bones a tots i a totes! Ja heu pogut carregar piles fent una volteta aprop de la mar?. Esper que vos trobeu tots bé.

Vos he de dir que m'han encantat els missatges i les feinetes que m'heu anat enviant de la cançó Tens un amic.

No oblideu mai que les penes compartides sempre tornen petites, perquè els amics ens ajuden i fan costat;  i que les alegries compartides se multipliquen perquè hi ha més gent contenta als nostres voltants.



Aquesta setmana vos propòs dues feinetes molt senzilles.

1. Fitxa repàs dels instruments que ja heu estudiat en cursos anteriors, pel que vos resultarà molt senzilla.


Com veis, senzillament heu de posar a davall cada instrument el seu nom: JA NO PODEU COMETRE ERRORS! 😎

Si algú no pot imprimir la pàgina, no passa res, que posi al full del quadern el nom dels instruments ordenats per files, procurant no equivocar-vos perque tots estarien malament.


2. Quina Música escoltes tu? Aquest activitat també és molt fàcil i podeu demanar ajuda als vostres pares o padrins, que segur sabran contestar la primera part de l'exercici! La segona part ja és personal, cadascú té un grup o un tipus de Música preferit. Si no teniu cap fotografia del grup, podeu fer-hi el dibuix i posar el nom del grup.


Si algú no té per imprimir, com he dit abans, en aquest cas que ho faci al quadern indicant número d'imatge i després contesti a la darrera pregunta.

Recordau que aviat acabarem el curs i aquestes feines són importants, pensau a fer-les i a enviar-les.


Mail al que m’heu d’enviar les fotos de les dues feinetes abans del  dissabte 6 de juny:

                                                  misanso@educaib.eu


🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹🎹




DILLUNS 18 DE MAIG


 BON DIA ESTIMADETS...COM VOS VA?? 

DE CADA DIA S'APROPA MÉS EL PODER-NOS RETROBAR!!



Hem dit moltes vegades que la Música és un LLENGUATGE, que serveix per expressar sentiments, emocions, …i també sabem que les lletres de les cançons són POESIA, que ajuda a fer arribar aquest missatge.

Aquesta semana vos propòs analitzar el missatge d’una cançó. Molt sovint escoltam les cançons que ens agraden, les cantam i fins i tot ballam sense escoltar realment el què ens diuen o volen fer arribar.

 Començarem amb una versió d'una cançó  de Carole King, versionada pel grup català Gossos:

“TENS UN AMIC”

A continuació vos pas uns enllaços on podreu escoltar la cançó en diferents versions.

https://www.youtube.com/watch?v=V1wJhlwg34k

https://www.youtube.com/watch?v=UEk_uEJh9fs&feature=youtu.be

https://www.youtube.com/watch?v=SKElaZLN1G0

https://www.youtube.com/watch?v=VbMI4imWFzY

 

  1.       Escoltau-la tantes vegades com faci falta, disfrutau-la.

  2.        Mentre l'escoltau anau llegint la lletra. Veureu que hi ha una part que se va repetint unes quantes vegades: és la tornada, “estribillo” en castellà. 

  3.           En tercer lloc, amb bona lletra , copiau al quadern o a un full en blanc el títol de la cançó (amb majúscules).

  4.        Copiau  (amb bona lletra i sense faltes!!!) només la tornada, la part que se repeteix, i feis-ho com si fos un poema, per versos.

  5.       A davall hi podeu fer un dibuix o decorar la pàgina.

  6.   Ara, intentau pensar què ens vol dir aquesta cançó, quin missatge creis que ens vol donar. Una vegada sapigueu què ens vol transmetre, al quadern, m'heu de fer un petit resum del que vosaltres creis quin és el missatge. 

Abans del dissabte 30 de maig m’heu d’enviar les fotos de les dues pàgines o d’una si ho heu fet en una sola página.

 

AQUESTA CANÇÓ VA DEDICADA A TOTS VOLTROS I A LES VOSTRES FAMÍLIES!

 

Correu electrònic: misanso@educaib.eu                      MARIA BEL



SGBlogosfera. María José Argüeso: CENEFAS DE MÚSICA Y BAILE




 Tasques anteriors pendents d’enviar :

*  Preguntes Barroc             * Fitxa J.S. Bach     * L'Òpera al Barroc




 

TASCA 4 DE MAIG

L’activitat que vos present és quinzenal, i s’ha d’entregar abans del dissabte 16 de maig, sempre que sigui possible.

 

EL BARROC  (continuació)

Partirem del que ja vàrem recordar en setmanes passades: Després del Renaixement  apareix el Barroc, i en certa manera la “lluita” per aparentar ser més ric i tenir més poder entre els burgesos i els nobles, va afavorir que les produccions artístiques fossin molt carregades.

 

Aquesta setmana parlarem de l’òpera, que vàrem veure el curs passat que era una obra de teatre però cantada. Idò va ser justament al Barroc, quan va néixer la primera òpera, a Itàlia.

Les primeres òperes contaven històries de déus i herois, i anaven dirigides als nobles i gent rica; eren històries que contaven fets seriosos. Però aviat el poble en general va demostrar un gran interès per aquest “teatre cantat” i se varen obrir els grans teatres on hi cabia molta gent.

Quan va començar a anar molta de gent a l’òpera, apareix l’òpera bufa, que contava històries més divertides i còmiques que tota la gent entenia.

A l’òpera necessitaven uns músics, que feien l’acompanyament dels cantaires; els músics de l’orquestra estaven situats (i encara hi estan actualment) just a davant l’escenari, una mica més baixos que el públic per no tapar els actors.

Podem dir que al Barroc la Música ja era un fenomen de masses: tota la població en podia gaudir, no només la noblesa i alta burgesia com al Renaixement.

 

Sabeu què és un MECENES?

Aquesta paraula ve del llatí i significa  "protector, patrocinador".

Molts d’artistes, ja al Renaixement, no tenien prou mitjans per poder elaborar les seves obres (pintors, escultors, músics,...) I hi havia persones riques que els finançaven les obres , però a canvi de que treballessin per a ells. Un exemple molt senzill: un pintor que necessita comprar teles, pintures, espai per pintar,...però no tenia prou doblers per poder-ho aconseguir; si era un bon pintor, algun noble se convertia amb el seu mecenes, i li comprava tot el que necessitava, però a canvi de que fes feina per a ell i la seva família: “M’hauries de pintar a jo amb la meva dona”, o “m’has de compondre una peça musical per tocar  al  casament de la meva filla”, o “m’has de dissenyar una escultura per posar al palau”.

Aquests artistes moltes vegades no cobraven res però se conformaven amb poder realitzar aquestes obres i que la gent les contemplàs.

Hi havia per exemple artistes que anaven a viure a la Cort del rei, o al palau d’un noble...i allà disposaven de tot el que necessitaven per pintar, per compondre, per crear...però no sempre eren lliures de fer el que ells volien, sinó que havien de fer el que el “senyor”, el seu mecenes, li comanava.

                   IMATGE A                

                   IMATGE B                              

        

        Fins aquí la informació, i ara vos present les següents preguntes, relacionades totes elles amb el que acabau de llegir. Potser per respondre alguna pregunta haureu de cercar informació a internet, però fàcil de trobar. 

Com que no hi ha massa preguntes, les podeu copiar i anar contestant a un quadern, o a un full en blanc, i enviar-ne una foto. Pensau a posar-hi el vostre nom al principi o final del qüestionari.

1.     Què és una òpera?

2.     A quin lloc se va escriure la primera òpera?

3.     Quins són els dos tipus  d’òpera que hi havia al Barroc?

4.     Quin nom tenia la primera òpera i qui va ser el seu compositor?

5.     Què era un mecenes?

6.     Comenta què hi veus a les imatges que apareixen al final (A i B).

 

FLAUTA

Com que no hem d’abandonar la flauta, vos propòs que practiqueu una cançó molt senzilla i que a tots vos sonarà: Mary had a little lamb. El proper enllaç és el d’un tutorial on veureu la cançó amb la flauta. Vos anirà molt bé per practicar als que no anau segurs, perquè és molt fàcil!

 

https://www.youtube.com/watch?v=zIWvBLKsyaY

 

De manera voluntària me podeu enviar un vídeo tocant aquesta melodia tan senzilla.Mail al que heu d’enviar la feina o consultar dubtes: misanso@educaib.eu     

Fins aviat!                   Maria Bel                 

 

 

 

                                 

 









Dilluns 20 d’Abril de 2020

Hola nins i nines! Som Na Maria Bel; han acabat les vacances i jo ja torn  a la feina, però des de casa, com voltros!
Primer, recordar-vos que a partir d’ara, el correu electrònic per a enviar les tasques de Música  serà el meu, no el de na Bàrbara. Al final vos ho posaré perquè ho tengueu a mà.

Primer de tot, recordar-vos que practicar amb la flauta és molt important! Segurament veis que aquests dies molts d’esportistes cerquen maneres de poder seguir entrenant des de casa, per no perdre les seves destreses, i això és el que heu de fer voltros també, seguir practicant, tocant la cançó que sigui, o fins i tot inventant la vostra melodia, però que els ditets tapin els forats i vagin fent la seva “gimnàstica”.

A part de la flauta, em podeu enviar algun vídeo el dia que estigueu motivats i faceu d’artista, aquesta setmana treballarem un compositor del Barroc, Johann Sebastian Bach.

Per aquesta setmana vos he preparat aquesta feina, només heu de fer clic a la carpeta de MÚSICA i trobareu el document de Bach.





Correu electrònic Maria Bel: misanso@educaib.eu


Fins aviat!!!!


                                                                                                            TORNAR A CINQUÈ


Dilluns 6 d’abril de 2020


Per la tasca que us proposam fer aquests dies necessitareu molta imaginació, heu de crear el vostre instrument musical casolà. Haureu de pensar en tot allò que teniu per casa i que podeu aprofitar per crear un instrument musical que serà únic en el món.


Moltes de les coses que ens envolten, i molt d’allò que posam als contenidors per reciclar, ens poden servir per crear l’instrument: taps de botelles, botelles de plàstic (aigua, begudes amb gas, suavitzant, etc.), botelles de cartró (llet, begudes vegetals, etc.), envasos de menjar, iogurts, taps de retoladors, rotllos de paper de vàter o de cuina, caixes de sabates, cartró, elàstics, cordes, fils, cordons, canyetes, escuradents, botons, teles, globus, etc. Si pensau que vos fa falta algun material per realitzar l’instrument haureu de pensar una alternativa que tengueu per casa, ja sabeu que no podem sortir. 



Volem que la vostra imaginació, la vostra destresa amb la plàstica i el vostre compromís amb el reciclatge s’uneixin per fer el vostre propi instrument musical.



La tasca és voluntària. Els nins i nines que la faceu, podeu enviar una fotografia de la vostra fantàstica creació al correu electrònic de Música.

Molts d’ànims amb la proposta, estam ben segures que el resultat serà magnífic!
CP Es Canyar tendrà molts d’instruments casolans preciosos!!



També ens hem enrecordat de la flauta. Així que, durant aquests dies que hem de quedar a casa, vos proposam que la practiqueu amb la següent cançó. Vos recomanam que primer mireu el primer vídeo, escolteu bé la cançó i, si vos fa ganes, la podeu aprendre. Després, mirau el segon vídeo on veureu la mateixa cançó però tocada amb la flauta. A aquells i aquelles que vos faci il·lusió, podeu practicar-la.








                                                                                                                      TORNAR A CINQUÈ


Dilluns 30 de març de 2020


Hola nins i nines, com estau? Us heu fixa't durant aquets dies de confinament que la música ens pot aportar coses increïbles? A més d'ajudar a mantenir el nostre benestar físic i mental, els darrers dies demostren que la música té un paper fonamental i es que és la millor terapia, a més, ens ajuda a connectar amb les nostres emocions i records, i això serà clau per afrontar els pròxims dies que ja sabem no seran gens fàcils perquè, tal vegada, trobem a faltar moltes coses, allò tan simple com és sortir de camí cap a l'escola i trobar els nostres amics i amigues, coses a les que abans no li donàvem importància perquè simplement formàvem part de la nostra rutina però que ara, desitjam tornar a tenir.


Les propostes de la mestra de música per aquesta setmana són:


  • Explica perquè al Barroc la majoria d'obres d'art eren molt carregades. Ara, dibuixa i pinta al mateix full un exemple on el Barroc hi sigue ben present.
  • Repassar flauta.
Pensau a enviar la tasca al correu electrònic (misanso@educaib.eu), especificant el vostre nom, curs i grup.

                                                                             TORNAR A CINQUÈ

3 comentaris:

  1. hola som na Marina Suñer,tenc un dupte de música,m'agradaria saber si a lo de explicar perque les obres d'art eren tant carragades o em de resumir amb dues lineas a un paragraf de 5 o 6 lineas

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bon dia Maria,
      Podeu fer un resum amb la informació que recordeu, també podeu cercar-la i consultar-la a llibres o a internet. L'extensió del resum ha de tenir com a mínim 2 línies per posar-hi la informació bàsica. Si algú vol ampliar aquesta informació, pot fer fins a 4 línies. Ànims!

      Bàrbara

      Elimina
  2. Hola!Som na Margalida Picazo m'agradaria saber si el instument casolà que hem de fer ha de ser inventat o no importa?

    ResponElimina

INSTRUCCIONS FASE 3

Benvolgudes famílies, A continuació us deixam un document amb les instruccions per la la fase 3, que començarà dilluns dia 8 de juny. INSTRU...